Luonnollinen hakukonenäkyvyys

Hakukonenäkyvyydellä tarkoitetaan mahdollisimman parasta sijoittumista Googlen tai muiden hakukoneiden hakutuloksissa ilman maksettuja mainoksia.

Hakukonenäkyvyyteen vaikuttaa moni asia verkkosivuilla. Siksi me Utumediassa rakennammekin sivut AINA hakukonenäkyvyyttä ajatellen. Sivuston näkyvyys hakukoneissa pyritään siis ottamaan huomioon jo sivuston rakennusvaiheessa. Koska hakusanat ovat yksi tärkeimmistä hakukonenäkyvyyteen vaikuttavista tekijöistä, kannattaa ensimmäisenä miettiä tarkkaan mahdollisimman hyvin kuvaavia hakusanoja palveluillesi. Juuri niitä hakusanoja, joilla asiakaskuntasi etsii palveluitasi.

Hakukonenäkyvyys on erittäin tärkeää varsinkin yritysten kotisivuille.

Avainsanat

Määrittele sivustollesi kaikki tärkeät avainsanat, jotta ihmiset löytävät juuri sinun sivullesi hakukoneessa. Hyvin määriteltyjen relevanttien hakusanojen eli avainsanojen avulla pystyt tuottamaan nettisivuillesi juuri oikeanlaista sisältöä ja näin optimoimaan sisältöäsi näille avainsanoille.

Riittävästi tekstiä

Google ja muut hakukoneet pitävät uutta sisältöä kotisivuilla erittäin tärkeänä. Säännöllisin välein tuotetulla uudella sisällöllä on suuri merkitys hakukoneoptimointiin. Tekstiä suositellaan olevan vähintään 300 sanaa per sivu, joten panosta sisältöön!

Skaalautuva sivusto

Sivusto skaalautuu käytettävän laitteen mukaan. Kun sivusto on mobiiliystävällinen hakukoneet tykkäävät siitä enemmän.

Graafinen_ilme

Käyttäjäkokemus

Helposti navigoitava, selkeä ja nykyaikainen sivusto houkuttelee jäämään sivustolle. Jos asiakas poistuu samantien sivustoltasi se näkyy myös hakukonetuloksissa. Tuota siis relevanttia sisältöä kotisivuillesi, joka kiinnostaa potentiaalista asiakasta.

Linkityset

Kotisivujen sisäiset linkitykset ovat yksi tärkeä osa hakukoneoptimointia. Sisäisellä linkityksellä tarkoitetaan linkkejä, jotka ovat omilla sivuillasi ja niitä klikkaamalla voi siirtyy sivusta toiselle. Vielä arvokkaampia ovat linkitykset, jotka tulevat ulkopuoliselta sivustolta sinun omille kotisivuille, esim. yhteistyökumppanin sivustolta.

WordPress

WordPress-alusta on jo lähtökohtaisesti hakukoneystävällinen. Tiettyjen lisäosien ansiosta voidaan löydettävyyttä vielä parantaa.

Miksi uusi sivustosi ei näy etusivulla hakutuloksissa

mainostoimisto
utumedia.fi